Nu skriver jag om saker som inte skulle sägas, vill någon ens läsa?

Här sitter jag med vad som känns som flera knivar som vrider runt i magen, ryggen och hjärnan, jag har svårt att andas. Ångesten.. jo den har jag ju haft nu sedan jag var ca 5-6 år och jag börjar bara känna mig mer och mer tragisk som människa. 
I denna blog kommer jag skriva om allt hemskt som har hänt mig, det kanske hjälper, det kanske hjälper någon annan.
 
Jag kan ju börja smått med att min pappa lämnade våran familj när jag var ca 4-5 år och jag var så ledsen, jag fick träffa honom ibland varannan helg, men det varade ju inte länge. Han var/är missbrukare av olika lagliga och olagliga droger. Jag vet inte varför detta tog så hårt på mig, det har påverkat hela mitt liv, mina syskon är också ledsna såklart men det har inte blivit såhär för dom. Jag har sedan detta hände alltid haft problem med maten, åt för lite, ett tag kanske jag åt för mycket men oftast har jag ätit för lite och varit väldigt smal.. sen hör man allas tjat "du måste ju äta" jag svarar "det går inte, det är jätte svårt om jag ens försöker så kommer jag spy" ofta försökte folk tvinga mig i maten iallafall. Magkatarr har jag haft sen jag var 7 år gammal, man brukar oftast få det av "inre stress+oro" självklart kan yttre faktorer påverka, som att t ex bara dricka hur mycket kaffe som helst varje dag :)
Jag har iaf haft magkatarr väldigt väldigt många gånger såklart pga av min inre stress och oro och ångesten som aldrig bara vill försvinna.
Jag kommer skriva mer och mer, från vad som orsakade mitt mående från början till slut!
 
Ha en trevlig dag allihopa. 
Ska ner till en terapeut nu ;) yeeey 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

yoana.blogg.se

Vem är jag?

RSS 2.0